WRESTLING NEWS
Facts About WWE Magazine Only Hardcore Fans Know
By DAVID BIXENSPAN
In 1993, WWF seemingly weaponized their magazine, and the first edition of “Now It's Our Turn” was filed in court as an exhibit to a lawsuit featuring “Superstar” Billy Graham. He had sued the WWF along with the manufacturers of various steroids that damaged his health, and most memorably, the article claimed that Graham “has never held a regular job.”
Targeting WWE’s Enemies
The national expansion of WWF in 1984 included a bigger push for the recently launched WWF Magazine, which included stifling competition. As a result, the quality and breadth of the photos from WWF events in third-party magazines declined overnight, and third parties were banned from shooting ringside.
Banning Third Parties
The WWF Magazine issue cover from April 1988 featured a story about Randy Savage’s manager, Miss Elizabeth, referring to her as “manager of World Wrestling Federation Champion Randy ‘Macho Man’ Savage.” However, this issue had been mailed to subscribers one month before WrestleMania IV, when Savage actually captured the gold.
Spoiling Savage’s Win
Following the massive success that WWF enjoyed after WrestleMania III in the first six months of 1987, WWF Magazine’s subscription count went up 54.6%, while newsstand/retail circulation only increased by 36.4%. These two data points helped WWF Magazine rank tenth in the country for “overall growth.”
Increase In Subscriptions
Randy Savage had no contact with the company following his 1994 departure except for an interview with SmackDown Magazine for the Holiday 2003 issue. According to former WWE Magazine writer Brian Solomon, Savage asked him, “Does Vince know you're talking to me?” and had a hearty laugh when he learned that McMahon didn’t know.
ONly WWE Link For Savage